24.7.19

Pocztówka znad Jeziora Garda - Włochy

blog pisany przy kubku herbaty
Włochy fascynują mnie od kilku lat. Zaczęło się od miłości do pizzy i spaghetti. Kraj w którym wymyślono te przepyszne potrawy musi być przecież wspaniały. W końcu przez żołądek do serca. Dwa lata temu odbyłam swoją pierwszą podróż do słonecznej Italii, był to wyjątkowy wyjazd, gdyż była to podróż poślubna. Przeczytałam wiele książek i obejrzałam kilka filmów powiązanych z tym krajem, ale to co zobaczyłam na żywo przeszło moje najśmielsze oczekiwania. Gdybym miała mieszkać w jakimś innym kraju niż Polska, byłyby to oczywiście Włochy. W tym kraju zachwyca mnie wszystko. Od krajobrazów, zabytków, po ludzi, którzy są uśmiechnięci, serdeczni, nie spieszą się i żyją pełnią życia. Slow life dla Włochów to coś naturalnego, w ich wydaniu to słynne La dolce Vita. Oni mają czas żeby wpaść na poranną kawę do baru, spotykać się ze znajomymi czy rodziną i rozmawiać godzinami przy stole. Odniosłam wrażenie, że mają potrzebę ciągłej rozmowy. W Weronie ekspedientki ze wszystkich butików na poszczególnych ulicach wychodziły ze sklepów i rozmawiały ze sobą.


Za pierwszym razem zwiedziłam takie miasta jak Rzym, Florencja, Wenecja, Bolonia, Asyż, Perugia, Bolonia, Padwa. Natomiast tym razem głównym celem wycieczki było Jezioro Garda, które jest największym jeziorem we Włoszech. Leży w północnej części kraju wśród alpejskich szczytów. Ma 55 km długości i w najgłębszym miejscu aż 346 metrów, jest również najczystszym jeziorem tego kraju. Wokół Gardy znajduje się wiele miasteczek, mnie udało się odwiedzić trzy z nich: Malcesine, Bardolino i Sirmione.

Malcesine- nad miastem góruje twierdza rodziny Scaligerich

Monte Baldo - masyw górski, z które rozpościera się przepiękny widok na Jezioro Garda.  Na Monte Baldo można dostać się linową kolejką gondolową z miejscowości Malcesine.

Bardolino jest niewielkim kurortu z piękną promenadą przy której rosną palmy i sosny. Bradolino słynie z wina o tej samej nazwie

Sirmione  jest przepięknie usytuowanym miasteczkiem na cuplu wchodzącym w wody Jeziora Garda. Na zdjęciu widoczny jest zamek rodziny Scaligerich.

Kolejne miejsce, które odwiedziłam było Jezioro Iseo, położone w dolinie Val Camonica. Jest dużo mniejsze od Gardy, ma 25 km długości i 251 m głębokości maksymalnej. Największą wyspą na Jeziorze jest Monte Isola, miejsce w sam raz dla tych, którzy nie lubią tłumów. Polecam wybrać się na rejs statkiem po jeziorze, wspaniałe widoki i relaks.

Monte Isola

Prywatna wyspa San Paulo

Prywatna wyspa Loreto
Werona jest znana przede wszystkim z dramatu Szekspira "Romeo i Julia". Można tutaj odwiedzić Dom Julii ze słynnym balkonem i przypuszczalny dom Romea. Werona jest pełna urokliwych uliczek, którymi z przyjemnością można błądzić przez długi czas. To tutaj też zjadłam najpyszniejszą pizzę.

Dom Julii

Nie potrzeba komentarza ;)

Na koniec wapniała i niesamowicie zatłoczona Wenecja. Miasto na wodzie, które robi wrażenie na każdym. Wąskie uliczki i kanały, którymi pływają gondole z turystami. Wystarczy odejść kawałek od Placu św. Marka by delektować się ciszą i podziwiać to miejsce.





Wspaniała podróż i wspaniałe widoki. Chcę tu wrócić!


Macie swoje ulubione miejsca w Polsce, a może na świecie? Gdzie chętnie wracacie?

7 komentarzy:

  1. Piękne widoki <3 Nigdy nie byłam we Włoszech :) Ja całym sercem pokochałam Wrocław szkoda, że mieszkam na drugim końcu Polski i mam do niego daleko :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z polskich miast mnie totalnie zauroczył Gdańsk, przepiękne miasto. Byłam wiele razy. A do Wrocławia bardzo chciałbym pojechać :-D

      Usuń
  2. Byłam na północy Włoch dwukrotnie i za każdym razem wracam jeszcze bardziej zachwycona. Chcę zjechać cały kraj, mam nadzieję, że mi się to uda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bym chciała. Teraz powinnam pojechać na południe od Rzymu i zobaczyć jak się żyje i jacy są ludzie np w Neapolu. Podobno różnice między bogatą północą, a biednym południem są duże.

      Usuń
  3. Śliczne widoki, jak z pocztówki 😍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właściwie każde zdjęcie zrobione we Włoszech mogłoby być pocztówką 😁

      Usuń
  4. Przepiękne widoki. We Włoszech byłam 2 lata temu, jednak w zupełnie innej okolicy bo odwiedziłam Kalabrię. Miejsce jednak równiez polecam bo zadziwiło mnie swoją autentycznośćią oraz pięknymi krajobrazami Odwiedziłam do tej pory wiekszość krajow w Europie ale to Włochy zrobiły na mnie największe wrażenie, głównie

    smaczną kuchnią - uwielbiam włoskie potrawy
    dobrym nastawieniem miejscowych - jest to jeden z krajów, w których miejscowi są najlepiej nastawieni do mieszkańców.
    Jak również pięknymi zabytkami

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 PRZY KUBKU HERBATY , Blogger