7.11.19

Jesienny spacer last minute| Propozycje miejsc do odwiedzenia

Chciałam Was zachęcić tym postem to jesiennej aktywności. Prawdopodobnie przed nami ostatni w miarę ciepły weekend. Warto to wykorzystać i wyprowadzić się na spacer, a może nawet wybrać się na dłuższą wycieczkę? Jeszcze trochę pięknych kolorowych liści zostało na drzewach. Może uda się Wam w ten sposób przekonać, że jednak jesień nie jest taką straszna porą roku, a listopad nie musi być taki depresyjny. Mam w Polsce wiele miejsc, które wyglądają pięknie nie tylko wiosną czy latem. Nadchodzący weekend warto tak zaplanować, by znaleźć czas na spacer. Gwarantuje Wam, że po godzinie (a najlepiej żeby to było kilka godzin) od razu lepiej się poczujecie. Dotlenicie organizm, a to sprawi, że poczujecie przypływ energii i motywacji do działania. Ten niewielki wysiłek, a najlepiej by spacerować regularnie, spowoduje, że będziecie lepiej spać, rozładujecie stres i zapomnicie o jesiennej depresji.

Na jesienny spacer warto wybrać się za miasto, ewentualnie do miejskiego parku lub ogrodu. I pooddychać powietrzem czystszym od tego miejskiego. Już było kilkanaście dni, w trakcie których były przekroczone normy smogowe. Mnie pociągają oczywiście najbardziej te dalsze podróże.
Sandomierz i Kazimierz wyglądają pięknie o każdej porze roku, dlatego zawsze będę je polecać i namawiać do odwiedzenia. Jakiś czas temu wybraliśmy się z Mężem właśnie w listopadzie do Kazimierza, było wtedy bardzo ciepło, bo około 18 stopni. Idealna pogoda na spacer. Jesienią pojechaliśmy również do Opatowa i do Ujazdu by zobaczyć Zamek Krzyżtopór.

Kazimierz Dolny

Opatów
Najbardziej zachwyciły mnie dwa miejsca w jesiennej odsłonie. Dwa lata temu wybraliśmy się na weekend w okolice Ojcowa. Wyżyna Krakowsko-Częstochowska to przepiękna kraina z malowniczymi dolinami. Jest co oglądać i gdzie chodzić. Zdobycie niewielkie wzniesień nie powinno sprawić problemów nikomu, dlatego warto wybrać się z dziećmi do Jury. Polecam wejść do jaskiń, jedną z nich ogląda się jedynie przy świetle świec. Ciekawe przeżycie. Moim zdaniem jest tutaj piękniej jesienią niż wiosną czy latem.




Natomiast w ubiegłym roku na jesienny wyjazd wybraliśmy się do Nieborowa i Parku Romantycznego Arkadia. Jeżeli jesteście z Warszawy koniecznie musicie odwiedzić te miejsca, to zaledwie godzina drogi od stolicy. Jesień jest tutaj najpiękniejsza. Ideale też miejsce na sesje ślubne. W trakcie naszego pobytu naliczyliśmy 10 młodych par, które wybrały to miejsce na zdjęcia w plenerze. W Nieborowie znajduje się okazały Pałac Radziwiłłów, wstęp na teren pałacu jest bezpłatny, warto również wejść do środka budynku i poznać jego historię. A zaledwie kilka kilometrów dalej znajduje się miejsce, w którym zakochałam się od pierwszego wrażenia, czyli wspomniany już Park Romantyczny Arkadia. Jest to miejsce niezwykłe, jedyne takie w Polsce. Ogród powstawał przez ponad 40 lat. Jego założycielką była księżna Helena Radziwiłłowa żyjąca w latach 1753–1821. W parku znajduje się wiele budowli nawiązujących style do średniowiecza i antyku. Spacerując, w środku lasu, widzimy np. ruiny akweduktu czy domek gotycki. Naprawdę niezwykłe miejsce, również w sam raz do odwiedzenia całą rodziną.
Park Romantyczny Arkadia


Akwedukt w Arkadii

Nieborów

Wnętrze Pałacu w Nieborowie
Na blogu pojawiły się już dwa wpisy z polecanymi przeze mnie miejscami wartymi uwagi i odwiedzenia, może właśnie w listopadzie?
Moje ulubione miejsca na Lubelszczyźnie KLIK oraz w Świętokrzyskiem KLIK



Lubicie spacery jesienną porą? 
Czy jednak wybieracie koc, kubek herbaty i książkę/ film?



11 komentarzy:

  1. Cudowne widoki i zdjęcia 😍

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłam kiedyś w Ojcowie. Teraz marzy mi się Kazimierz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kazimierz to moje strony. Uwielbiam go.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do Kazimierza nam niedaleko bo tylki 80 km. Odwiedzam to miasteczko średnio raz w roku 😉

      Usuń
  4. Przepiękne zdjęcia, świetnie oddają klimat polskiej złotej jesieni 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, cieszę się, że udało mi się uchwycić piękno jesieni 😀

      Usuń
  5. Zatęskniłam za Kazimierzem! Bywałam w nim przynajmniej dwa razy w roku, niestety teraz mam za daleko ;) ale mieszkam w okolicy pełnej pięknych, małych miejscowości, więc jest gdzie spacerować ;)
    Uwielbiam jesienne spacery, o żadnej innej porze roku filiżanka herbaty nie smakuje tak dobrze jak po powrocie z takiego spaceru, pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jeszcze nigdy nie byłam w Kazimierzu :) Może mi się uda z mężem wybrać w przyszłym roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto odwiedzić to miasteczko, na pewno bedziesz chciała tam wrócić :-)

      Usuń
  7. Zależy od dnia. Czasem decyduję się na długi spacer nad Wartą, a czasem wolę posiedzieć w kapciach z herbatą w dłoni w domu :) Piękne miejsca zaproponowałaś, gdybym tylko miała bliżej, na pewno bym któreś wybrała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, wszystkie te miejsca są na południu Polski :-)

      Usuń

Copyright © 2016 PRZY KUBKU HERBATY , Blogger